Friday, August 12, 2011

Nak makan apa?

Sepanjang puasa ada beberapa makanan yg aku terigin sangat nak makan:
gulai lemak sardin
Asam pedas daging
Steamboat
Ayam /ikan masak kicap pedas

Malas nak cari kat bazaar ramadhan sebab expectation level tekak aku dah di tuned oleh mak aku,so kalau aku terjumpa pun kat pasar ramadhan rasa dia pasti berbeza dgn rasa dari air tangan mak aku.

Baju Raya-done
Tudung-tgh cari
Sandal-belum cari
Handbag-malas cari
Duit raya/sampul-belum tukar/belum decide nak bagi berapa
Kuih raya-tgh survey mana yg sedap..ada beberapa yg dah tempah

Kecohla...nak ada checklist segala...sebelum2 ni selamba jer....ha kenapa?."1st time raya sebagai isteri (mithali....mudah mudahan)...

Plan nak hidang lemang tahun ni....pecah tradisi sebab memang sebelum2 ni x pernah buat....so tgklah apa jadi nanti... harap2 tak rentung/termentah...!

No comments: